Junior

EYC - Symbolic play

Making sense about the world around them

When we think of childhood, we think of play. Play is children´s natural activity and is through play they know and understand the world around them. 

In the Early Years, play is the main vehicle to teach and learn. We have created different learning spaces to promote play, which makes learning meaningful for our students.

The shared area is a dynamic zone that changes according to the Unit of Inquiry in progress. Children take on different roles and enact real-life experiences, they use props and make-believe to deepen their understanding about the world; they develop specific vocabulary, which is important for a fluent communication, they learn to cooperate with others, to solve problems, and to think abstractly. All fundamental skills for a child´s development. 

“I can grow big and strong” is the name of the current Unit of Inquiry, and the shared area has turned into a Hospital! Kinder students are inquiring into healthy habits, the body and of course, and very importantly for them, what happens when we get sick. They pretend they are doctors, patients, busy secretaries and receptionists. Some of them share they experiences, others their fears and prior knowledge. This is such a meaningful Unit considering the current sanitary situation, and how important it is to provide students with the opportunities to understand it through play. This year more than ever, we can grow big and strong!

 

  • Published in Junior

FORM 6 WELCOME BACK ASSEMBLY

The first week of term provided the perfect opportunity for Form 6 to be officially welcomed back by Mr Rosevear, our Principal and Mr Mallon, Head of Junior. It was wonderful to be able to safely gather together (socially distanced of course) in the Auditorium and learn about the high levels of trust and expectation that will be placed upon our oldest students in Junior School this year.

Mr Mallon went on to discuss the importance of making the correct CHOICES in daily life and how embodying the IB Learner Profile traits this year will allow our Form 6 students to be successful both in and out of school. Students were asked to reflect on which traits were their strengths and which still required further development. Next up are the Form 5´s!

 

 

  • Published in Junior

ADAPTACIÓN KINDER 2021

La llegada de los alumnos de Kinder al Colegio es un gran acontecimiento, tanto para ellos como para sus familias. Es muy importante que padres y educadores estén alineados para ayudar al niño a que esta adaptación sea positiva, ya que la misma funda las bases del vinculo del niño/a con la institución educativa y el aprendizaje. El mundo afectivo del niño es el motor esencial de su desarrollo emocional, social e intelectual por lo que el período de adaptación es un proceso en el que el niño va elaborando la separación de sus padres.

Este año nos encontramos con el desafío de planificar una adaptación sin padres dentro de los edificios del Colegio, y como siempre decidimos enfrentar el mismo con creatividad y alegría:

El día miércoles 24 de febrero más de 100 niños comenzaron su camino en The British Schools. 

Los alumnos más pequeños del Colegio llegaron acompañados de sus familias respetando el protocolo sanitario, para disfrutar de su primer día de adaptación.
El encuentro con sus maestras se desarrolló al aire libre manteniendo distancias y participaron de información general y cálida bienvenida.

Estuvieron acompañados por especialistas en Música y Educación Física, donde el JUEGO fue el motivo de risas y energía. El día acompañó y todos pudimos disfrutar del maravilloso entorno natural del Colegio. 

Agradecemos siempre la buena disposición de las familias, eje fundamental para que la adaptación sea positiva. Se vivió un clima muy agradable y alegre en los campos del Colegio.  

 

 

  • Published in Junior

Communications Junior 2020

  • Published in Junior

BENEFICIOS DE LA EDUCACIÓN FÍSICA ESCOLAR EN EL MEDIO NATURAL

 AÑO 2020

Realizar actividad física y deporte facilita el desarrollo motriz, permitiendo una gran variedad de niveles de dificultad según las diferentes edades. Al ofrecer actividades y desafìos motrices en contacto con la naturaleza, al cual llamamos CIRCUITO AVENTURA , se promueve la enseñanza de valores personales, físicos y sociales.

En primer lugar, los valores personales refieren al desarrollo de la autonomía, el autocontrol y el espíritu de superación personal del alumno, así como también el sentido de responsabilidad.

En segundo lugar, respecto al aspecto físico, cabe destacar la capacidad de dominio del cuerpo de los alumnos, quienes desarrollan el equilibrio e incrementan la concentración en cada una de las actividades. Asimismo, los niños fortalecen la manera en la que perciben su cuerpo, preocupándose por los cuidados que deben tener presentes y de las diferentes posibilidades de movimiento que son capaces de realizar al ejercitar las habilidades que poseen .

En tercer lugar, el aspecto social es un excelente medio para el desarrollo de valores como el TEAMWORK  ya que repercute en la toma de decisiones. 

Gracias al mágico espacio natural que ofrecen las instalaciones del Colegio  nuestros alumnos crecen con conciencia de lo que verdaderamente significa cuidar el medio ambiente. El aprovechamiento del espacio natural impacta en su educación dado que aprenden a valorar y disfrutar del aprendizaje en esta etapa tan importante de desarrollo en un espacio sano. 

A modo de conclusión, en virtud de un año particular condicionado por la emergencia sanitaria, fue necesario promover actividades al aire libre y concientizar sobre los cuidados requeridos para conservar nuestra SALUD.  Al fortalecer el cuerpo, aumentando  las defensas y desarrollando un estìmulo mental y emocional positivo, somos capaces de ser más fuertes y felices.


Profesora de Educación Física y Recreación 

Sonia Agemian

 
  • Published in Junior

GANADORES DEL CONCURSO INTERNACIONAL: THE ICKABOG

El Ickabog es un cuento de hadas entrañable y divertido sobre las aventuras de una niña y un niño con un monstruo.  J.K. Rowling escribió este cuento hace diez años, para leérselo a sus hijos pequeños antes de dormir, y terminó por convertirse en la historia favorita de su familia. 

Durante la pandemia de Covid-19, decidió difundirlo gratis, por entregas, en la web The Ickabog.com para entretener a los niños, padres y cuidadores confinados en sus domicilios. 
La autora también invitó a chicos y chicas de todo el mundo a dibujar los pintorescos personajes a medida que iban descubriéndolos y se iban involucrando en la emocionante trama, con el fin de participar en un concurso que culmina con la elección de las ilustraciones a todo color que aparecerán en el libro impreso.
La familia Haretche se enteró de esta iniciativa por Instagram, “de rebote” como nos cuenta Andrés, el padre de María (Form 6), Sebastián (Form 4) y Paula (Form 2), quienes presentaron sus dibujos para el concurso internacional. 
La editorial iba liberando una sección por día que contenía 2 o 3 capítulos, se leían y al final te daban a elegir entre algún personaje o situación de la sección para que realizarán la ilustración. Eran entre 3 o 4 opciones, una vez que tenían los dibujos prontos de la sección se enviaban a España a la editorial por foto. 
¡Esto duró todo junio y julio y llegaron a presentar más de 30 dibujos cada uno!

A mediados de agosto les llegó un mail que de que habían preseleccionado 3 dibujos de Paula, 1 de Sebastián y 2 de María, lo cual fue una gran sorpresa para todos porque ellos tres decían que no tenían chances.  

Un mes después recibieron la enorme noticia: ¡Cada uno iba a tener un  dibujo en el libro que se editaría para el mercado en español! 

Una de las condiciones de participar en esta iniciativa era que no se podía contar hasta que se publicara el libro, así que tuvieron que mantener esta noticia como un gran secreto hasta el 10 de noviembre, que fue cuando los medios se enteraron y quisieron entrevistar a estos tres hermanos (fueron cuatros los niños elegidos de Uruguay). 

A los chicos les va llegar un libro autografiado por JK Rowling y en el entorno de 15 o 20 a cada uno para que ellos donen a las bibliotecas de su país, como dice Sebastián en la entrevista, Mrs Terra tendrá algunos para que lo puedan disfrutar. 

Andrés relató con emoción toda la historia y aprovechó para agradecer al Colegio el apoyo que les han dado y les dan a los 3, con una mención especial a Mrs Herrán que desde que María entro en Kinder ha sido un bastón muy especial para ella. 

¡Estamos muy orgullosos de ellos y esperamos con ansias ver el libro final con sus dibujos!

 

Los invitamos a que vean la entrevista que les realizaron en Canal 12:

  • https://www.teledoce.com/telemundo/cultura-y-espectaculos/las-ilustraciones-de-cuatro-ninos-uruguayos-seran-parte-del-nuevo-libro-de-j-k-rowling/  

 

 

 

  • Published in Junior

EVA LORENZO - NINJA QUEST

Eva Lorenzo, a Form 5B student, has been selected to present her original composition, "Ninja Quest" at the Yamaha World Championship to be held in Japan. Eva has been chosen to represent Uruguay, and this is the first time that Uruguay will be represented in this competition! Due to covid-19, Eva will not be able to travel to Japan, but will take part in the competition virtually. 

Here is some information Eva wrote about her composition:

What inspired you to compose the piece?

The idea came up overnight. It was late and I had a song in mind, but Mom came and told me that it was late and that I had to go to sleep. I dreamed of the melody, and when I woke up I played it. I was inspired by a ninja who is on a mission, trying to save his people.

What part of the composition was the most difficult to compose?

The composition part that was the hardest to compose was the part that is in F Major.

Do you have a message that you want to say so that the listeners enjoy the composition even more?

While listening to this composition I would like people to feel courage.

Here is a link to a video of Eva performing her piece: https://photos.app.goo.gl/Z2MJjMU9GFVg6SAu7 

We congratulate Eva and wish her the best of luck in the upcoming competition! 

 

  • Published in Junior

F5 - PYP EXHIBITION 2020

Celebrating learning through the PYP Exhibition

On Thursday 22nd October, Form 5 students were delighted to present their findings and conclusions in person to their classmates and mentors. 

This year´s Form students did not have it easy. They all had to work extremely hard to drive their group inquiry and conduct their research in this new situation. The resilience and perseverance shown by the students, the teachers and the mentors involved has been a highlight of this journey.

The presence of families, who have always supported students on this day, was sorely missed, as they not only bring a very important emotional component to the event but also provide us with an audience to which students can transmit their newly acquired knowledge. 

As a strategy for sharing students' learning process and presentations with families, each group had it’s own Google Site where evidence of their inquiry process was uploaded: how they got to know one another and what their interests were, their essential agreements, questions, research results, their chosen action, photo galleries, videos, interviews with specialists and their personal reflections. There is also a video of the final presentation for families to watch at home.

We would like once again to congratulate all Form 5 students, who despite the challenges imposed by sanitary protocols, presented their learning not only to classmates, Form Teachers and mentors but also to the wider community, in an exceptional manner during the PYP Exhibition 2020. The process clearly demonstrates the inquisitive nature of our students and shows that they are well on their way to becoming global-minded individuals.

  • Published in Junior

FORM 5 EXHIBITION DAY - “How the world works”

The purpose of the Exhibition is to display the students’ understanding and to celebrate their success as learners, working within the framework of the PYP programme. It is an opportunity for students to bring together all the subject disciplines and utilise all the transdisciplinary skills they have been learning through their time at School. Mentors and Form Teachers have provided some guidance and support in the form of suggestions and constructive feedback.

As a result of this investigation, the task is for students to inform and inspire other people to think, reflect and act on the issues presented.

The PYP Exhibition has been a little different under the current scenario where we all have to take care of ourselves and others.

This year, The British Schools has hosted its first ever Virtual Exhibition, where Form 5 students will share their understanding of the selected topics and express their ideas, virtually.

Each group has their own website to display research results, interviews, photographs, videos and their chosen action.

It has been a pleasure to see students engaged in their learning and so supportive of each other in the process. We are excited to share these presentations with Form 5 families, Staff and Board of Governors. 

Thank you for your continuous support. We hope you enjoy the Exhibition as much as we have!

 
  • Published in Junior
©2014 The British Schools, Founded 1908 - All rights reserved
Phone: (598) 2600 34 21 - Fax: (598) 2601 63 38 - Máximo Tajes 6421 - Montevideo - Uruguay